Cookie verklaring

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees onze cookie verklaring.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Online gedrag van mensen met een licht verstandelijke beperking

Hoe kun je ervoor zorgen dat begeleiders en jongeren met een lvb elkaar beter begrijpen als het gaat om online gedrag? Begeleiders worstelen nu nogal eens met het in hun ogen overmatige gamen én het feit dat ze moeilijk contact krijgen met de cliënt tijdens het gamen.

Luister naar podcast aflevering 10

Rogier de Groot doet promotieonderzoek voor het lectoraat lvb en Risicovol gedrag van de Hogeschool Leiden naar het dagelijkse digitale leven van jongeren met een lvb. Samen met Gino Angel, begeleider op een woonlocatie voor jongeren van Middin organiseerde hij als proef een game-competitie tussen begeleiders en cliënten.

Om deze content te tonen moeten we cookies plaatsen. of bekijk het op open.spotify.com/embed/episode/4vL6FtuaJ54RsR3TeCinJa?utm_source=generator

Wie hoor je in deze podcast?

In deze aflevering van Studio lvb praat Nathalie Koopman met Rogier de Groot, onderzoeker bij het lectoraar lvb en Risicovol gedrag van de Hogeschool Leiden en Gino Angel, begeleider op locatie Osloweg, waar jongeren met een lvb wonen.

“Als je zegt dat het doel is om gameverslaving te verminderen dan haken ze af. Je wilt het normaliseren en niet problematiseren. En dat is voor veel mensen die in de zorg werken lastig, omdat je de hele dag aan het werk bent met mensen die heel veel problemen hebben.”
Rogier de Groot - Hogeschool Leiden