Cookie verklaring

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees onze cookie verklaring.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Kwaliteit

Bij Middin stellen we hoge eisen aan de kwaliteit van begeleiding en zorg. Niet voor niets rekenen mensen met een beperking en mensen met niet-aangeboren hersenletsel al honderd jaar op ons. We willen dat de begeleiding en zorg goed en veilig is zodat jij kunt doen wat belangrijk voor je is.

Verantwoordelijk voor goede begeleiding en zorg

We helpen jou midden in het leven te staan. Midden in het leven staan betekent voor iedereen iets anders. Wat is goed en belangrijk voor jou? En wat heb je nodig? Wat maakt jouw leven leuker? Samen ontdekken we de antwoorden op die vragen. Met ons aanbod kunnen we jou hier goed bij helpen.

Kwaliteit

Goede begeleiding en zorg betekent dat je hulp krijgt bij wat jij nodig hebt. Het betekent ook dat we samen met jou en jouw naasten een plan maken. Hierin staan de doelen en afspraken over de begeleiding en behandeling. Regelmatig vragen we jou of je tevreden bent met de hulp die je bij Middin krijgt. Hier leren we van. Steeds opnieuw kijken we wat goed gaat en wat beter kan.

‘Steeds opnieuw kijken we wat goed gaat en wat beter kan’

Koers 2024

Bekijk hier de koers van Middin.

Het Middin Kompas

Mensen helpen vraagt om verantwoordelijkheid. Die verantwoordelijkheid begint voor ons met luisteren, kijken en doorvragen. Jou zelf keuzes laten maken, waar nodig samen met ons. Het Middin Kompas helpt ons om richting te bepalen in onze hulp aan jou. Wat wil je? Wat is goed voor jou? En hoe kunnen we dit binnen de grenzen die er zijn goed organiseren?
Lees meer over het Middin Kompas en de drie beloftes die we jou doen.

Kwaliteitsrapport Kompas Magazine

Het Kompas Magazine is het jaarlijkse kwaliteitsrapport van Middin. In het magazine lees je persoonlijke verhalen van mensen die bij ons wonen, werken en leren. En hoe we bij Middin werken aan kwaliteit. Je leest ook over wat goed ging en wat beter kan.

Kwaliteitskaders

We werken met kwaliteitskaders. Hiermee verbeteren we de kwaliteit van leven van mensen. Wat mag je verwachten van Middin? De kaders geven duidelijkheid. Het kwaliteitskompas gehandicaptenzorg – voor mensen met een Wlz-indicatie - sluit goed aan op het Middin Kompas. We werken ook met de kwaliteitskaders en eisen voor jeugd, Wmo, wijkverpleging en forensische zorg.

Werken aan kwaliteit

We onderzoeken regelmatig hoe het staat met de kwaliteit van de begeleiding en zorg. Wat gaat goed en wat kan beter? Dit helpt ons de kwaliteit te verbeteren. Bij Middin kijken we op verschillende manieren naar kwaliteit. Een paar voorbeelden:

  • We vragen mensen die we helpen naar hun ervaringen met Dit vind ik ervan!
  • Medewerkers houden teamreflecties.
  • We voeren interne audits uit.
  • We registreren incidenten, maken analyses en spreken vervolgacties af.
  • We leggen verantwoording af in ons kwaliteitsrapport (Kompas Magazine).
  • We vragen deskundigen om ons kwaliteitsrapport te beoordelen.

Wil je meer lezen?

Lees hier onze jaarverslagen, jaarrekeningen, kwaliteitsrapporten en de analyse onvrijwillige zorg.

Nieuwsgierig naar de koers van Middin?

Koers 2020 en 2024