Heb je een klacht over jouw begeleiding en zorg? Je kan ons altijd vertellen waar je wel en niet tevreden over bent. Bij Middin kun je ook terecht bij een klachtenfunctionaris of een vertrouwenspersoon. Zij luisteren naar jou en zoeken samen met jou naar een oplossing.
Erover praten helpt
Als je een klacht hebt is dat vervelend. Voor jou, voor je naasten en ook voor Middin. We willen juist dat je je goed voelt bij de begeleiding en zorg die je van Middin krijgt. Vaak helpt erover praten met jouw begeleider het beste. Misschien vind je het fijn als de zorgmanager ook bij het gesprek is, of je familie. Dit kan natuurlijk. Meestal kom je samen tot een goede oplossing.
Klachtenfunctionaris helpt jou
Lukt het niet om samen met je begeleider of zorgmanager de klacht op te lossen? Middin heeft een klachtenfunctionaris. Zij luistert naar jouw klacht of die van je familie. En ze weet wie kan helpen. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen bij de klacht, als je vindt dat dit nodig is.
Bel of mail de klachtenfunctionaris:
Mevrouw Jolanda den Outer, klachtenfunctionaris@middin.nl
Telefoon: 06 48 481 684.
Cliëntvertrouwenspersoon
Wil je liever eerst met iemand praten over jouw klacht? De cliëntvertrouwenspersonen luistert naar jou of je naasten. Alles wat je vertelt is vertrouwelijk. Bel of mail een van de vertrouwenspersonen. Klik op het groene bolletje voor de contactgegevens.
Cliëntvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang (Wzd) voor: Delft, Leidschendam- Voorburg, Rijswijk, Den Haag, Voorschoten, Wassenaar, Westland
Mevrouw Lia Mennink
l.mennink@zorgstem.nl
Telefoon 06 405 784 52
De heer Peter van der Laar
p.vandelaar@zorgstem.nl
Telefoon 06 408 531 91
Cliëntvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang (Wzd) voor: Lansingerland, Maassluis, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Schiedam, Vlaardingen, Zoetermeer, Zuidplas
De heer André Maaskant
A.Maaskant@zorgstemvertrouwenspersonen.nl
Telefoon 06 40 177 211
Cliëntvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang (Wzd) voor: Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, Rotterdam, Barendrecht, Goeree-Overflakkee, Ridderkerk, Westvoorne, Brielle, Hellevoetsluis, Hoeksche Waard, Albrandswaard, Nissewaard
Mevrouw Petra Zaanen
p.zaanen@hetlsr.nl
Telefoon 06 25 702 929
Cliëntvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang (Wzd) voor: Dordrecht, Zwijndrecht, H.I. Ambacht, Molenlanden
Mevrouw Lia Mennink
l.mennink@zorgstem.nlTelefoon 06 405 784 52
Vertrouwenspersoon jeugd voor alle jeugdwetcliënten van Middin
info@akj.nl
Telefoon 088 555 1000
Op de website van het AKJ staat meer informatie; bijvoorbeeld hoe je kan chatten met een vertrouwenspersoon.
Klachtencommissie Middin
Het lukt niet altijd om tot een goede oplossing van je klacht te komen. Of misschien wil je helemaal niet met iemand praten. Dan kan jij, of je familie, een officiële klacht indienen. Dit doe je bij de Klachtencommissie Middin. De mensen in deze commissie werken niet bij Middin en adviseren onafhankelijk. De raad van bestuur van Middin neemt uiteindelijk het besluit over jouw klacht.
Mail je klacht naar klachtencommissieclienten@middin.nl of stuur een brief:
Klachtencommissie voor cliënten en vertegenwoordigers
T.a.v. ambtelijk secretaris
Postbus 162
2280 AD Rijswijk
Wil je meer informatie over de klachtencommissie Middin? Het reglement van de klachtencommissie vind je hier. Of bel naar 070 322 2246.
Klachtencommissie onvrijwillige zorg
Heb je een klacht over onvrijwillige zorg? Neem dan eerst contact op met de klachtenfunctionaris van Middin: Jolanda den Outer, via e-mail klachtenfunctionaris@middin.nl of bel 06 48 481 684. De klachtenfunctionaris wijst jou de weg als jij een klacht wilt indienen bij de externe klachtencommissie onvrijwillige zorg (KCOZ). Deze commissie behandelt klachten over onderwerpen die in de Wet zorg en dwang (Wzd) worden genoemd.
Bijvoorbeeld:
- Wilsbekwaamheid
- Beslissing om onvrijwillige zorg uit te voeren
- Beslissing over verlof of ontslag
Geschillencommissie
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over hoe de klachtenfunctionaris je heeft geholpen. Of over hoe de klachtencommissie Middin met jouw klacht is omgegaan. Dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg. Deze externe commissie onderzoekt hoe Middin jouw klacht heeft behandeld en doet binnen zes maanden een uitspraak.