In het Kompas Magazine 2022 lees je persoonlijke verhalen van mensen die midden in het leven staan. Met een beetje hulp, of wat meer. Ons magazine gaat over kwaliteit. Wat ging goed en wat kan beter?
Een van de verhalen in het Kompas Magazine – ons jaarlijkse kwaliteitsrapport - gaat over Wanita, die met de hulp van Jalysha meer rust in haar gezin heeft gebracht. Zij groeit als moeder en woont nu samen met haar twee kinderen in een nieuw huis. 'Ik kan de uitdagingen die op mijn pad komen steeds vaker zelf oplossen.'
Uitdagingen
In het Kompas Magazine vertellen we ook over de uitdagingen waar Middin voor staat. In het verhaal van Sorcha lees je hoe het traineeship voor het werken met mensen met een licht verstandelijke beperking voor haar een schot in de roos was. Met dit opleidingsprogramma kan zij zich versneld ontwikkelen. Het is een van de oplossingen voor het hoge aantal vacatures, waarmee we hopen medewerkers aan Middin te verbinden.
Kwaliteit
We helpen mensen midden in het leven te staan. Het Middin Kompas helpt ons om richting te bepalen in de begeleiding en zorg. In ons kompas komen midden in het leven, onze drie beloftes aan de mensen die we helpen en onze vier basisprincipes samen. De bouwstenen uit het kwaliteitskader gehandicaptenzorg passen bij de drie beloftes uit ons Kompas. Lees meer over kwaliteit en ons Kompas.
Lees je mee?
Benieuwd naar de verhalen van Wanita, Sorcha en alle anderen? Je leest het in ons Kompas Magazine.